The world is in our hands


Where the focus goes the energy flows.... the world is in our hand`s, believe and you will see.....

tirsdag 23. februar 2010

Skolen

Var sterke inntrykk vi fikk første dagen på skolen ja... Læreren var veldig streng og det var 50 elever i klasserommet. Hun hadde en pisk hun slo barna på hånda med hvis de gjorde noe "galt", som å snakke mens hun snakket etc. Eller hun slo de i hodet. Barna viste ikke store reaksjoner på dette... men derimot når de ikke fikk noe tegn til anerkjennelse når de gjorde noe bra, viste de tegn til tristhet i ansiktet. Meningen var vel egentlig bare å observere denne dagen, men det endte med å lede 2 timers undervisning; tama; body, shapes, music etc...
Moro ja:)Barna kan shake for å si det sånn! SJEKK VIDEO!




her er klasserommet. Stort med mange vinduer og ca 50 barn er det i klassen. Jeg sitter bakerst og skriver ned observasjoner. Legg merke til de to barna til venstre med strake hender rett til værs. Det er straffen for å være urolig..................................................................................................
Noen ganger vet jeg liksom ikke hvor jeg skal se eller hva jeg skal gjøre... får litt vondt av barna ja..... prøver liksom å sette meg inn i lærerens og barnas perspektiv... ikke alltid like lett nei...
skjønner at det ikke er lett med 50 barn på en lærer jA... men alikevel.... straff ikke noe orleit...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar